Ibu vs Teman, Renungkanlah..


Aku ada temanku sendiri

Bila seronok, aku cari....temanku

Bila sedih, aku cari....Ibu

Bila berjaya, aku ceritakan

pada....temanku

Bila gagal, aku ceritakan pada....Ibu

Bila bahagia, aku peluk erat....temanku

Bila berduka, aku peluk erat....Ibuku

Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat

ucapkan "Selamat Hari Ibu"

Selalu.. aku ingat temanku

Selalu.. Ibu ingat kat aku

Bila-bila... aku akan telefon temanku

Entah bila... aku nak telefon Ibu

Selalu...aku belikan hadiah untuk temanku

Entah bila... aku nak belikan hadiah

untuk Ibuku.

Renungkan:

"Kalau kau sudah habis belajar dan

berkerja...

bolehkah kau kirim wang untuk Ibu?

Ibu bukan nak banyak... lima puluh

ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita

mendengarnya........

Tapi kalau Ibu sudah tiada..........

Ibuuuu...RINDU Ibu.... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan

ibunya....

berapa ramai yang sanggup mencuci muntah

ibunya.....

berapa ramai yang sanggup. mengantikan

lampin ibunya.....

berapa ramai yang sanggup.....

membersihkan najis ibunya.......

berapa ramai yang sanggup.......

membuang ulat dan membersihkan luka

kudis ibunya....

berapa ramai yang sanggup berhenti kerja

untuk menjaga ibunya.....

Dan akhir sekali berapa ramai yang

sembahyang JENAZAH ibunya......

0 comments:

Post a Comment