Bidadari Syurga..................

Setelah hampir sebulan Aku membeli buku Riwayat Bidadari Syurga.....baru hari ini aku dapat menhabiskan bacaan...bukan kerana malas..tetapi kerana kesuntukan masa yang ada...antara kuliah dengan program-program lain....lg pula sekarang aku teganh menduduki final exam....so kena concentrate to study...tp bile ada mase yang terluang dan aku bosan mengadap buku....aku menyambung bacaanku....buku ini benar-benar menyentuh jiwaku dan sesiapa saje yang membacanye...

Ia mengiahkan perjuangan..kekentalan..keberanian srikandi satu ketika dlu yang bermati-matian memperjuangkan Islam pada awal perkembangan Islam..aku menghayati bait-bait lagu yang diselitkan di dalam kisah srikandi Islam.....Ku ingin menjadi seperti khadijah yang berjuang dan setia di sisi suaminya yakni Rasulullah..ku ingin menjadi seteguh Sumayyah yang taat pada Allah yang satu...ku ingin menjadi setabah dan seteguh budi pekerti Fatimah az-Zahrah yang selalu bersama Rasulullah dalam meniti pahit manis perjuangan....ku ingin menjadi seorang pahlawan yang berani yang berjuang di medan perang seperti khaulah azwar.....

Terfikir dimindaku..adakah aku layak untuk menjadi seperti mereka...sedangkan aku hanya insan biasa yang lemah dan tidak memiliki sifat kekentalan..keberanian seperti mereke...mereka lah srikandi yang terulung...yang menjadi penghuni syurga Firdaus....walaupun tdk dapat hidup bersama dengan mereka dan tidak dapat menatap wajah mereka di dunia...namun ku berdoa pada Allah agar ku dapat bertemu mereka di Syurga yang kekal abadi...Amin.....

0 comments:

Post a Comment