SaaT iTu TeLaH TiBa...

Setelah sekian lame mase yg ditunggu2 akhirnya tiba....perkara yg paling ku takuti akhirnya bakal menjelang. Hari ni keputusan peperiksaan akhir bg semester yg lalu telah keluar. sahabat-sahabatku tidak putus memberi info tentang keputusan akhir yang telah keluar. Perasaanku berbelah bagi..bersediakah aku untuk mengetahui keputusan peperiksaanku? apakah keputusan yag bakal ku terima akan menggembirakanku atau sebaliknya. Ibuku sering bertanya bilakah keputusan akhir akan keluar?
aku tidak dapt berbohong kepada ibu ku. Jika dilihat dari raut wajah ibuku, die menaruh harapa yang tinggi kepadaku. aku khuatir keputusan tersebut akan mengecewakan ibuku. Tidak putus-putus ku menerima mesej dari sahabatku bertanyan tentang keputusanku. Akhirnya aku membuat keputusan untuk pergi ke cyber cafe bg menyemak keputusan tersebut. Hanya Tuhan saja yg tahu bagaimana perasaanku..dengan lafaz bismillah aku menyemak keputusanku. Alhamdulillah keputusan yang ku terima amat memuaskan walaupun aku merasakan sedikit kecewa. aku menerimanya dgn hati yg terbuka. Ku tahu itulah natijah dari usahaku selama ini. Aku bertekad untuk berusaha lebih gigih untuk mendapat keputusan yang lebih cemerlang.

0 comments:

Post a Comment